Isplati li se danas ugraditi plin u automobil? Ovo je često pitanje u posljednje vrijeme među korisnicima motornih vozila a uzrok su sve veća poskupljenja goriva za naše ljubimce na četiri točka. Već duži period vozači su u nedoumici po pitanju ugradnje plinske instalacije u vozilu. Najveća nedoumica koja je dugo mučila vlasnike vozila na prvom mjestu je bila sama sigurnost, te ekonomičnost. U skorom periodu nakon temeljnih analiza i testiranja, ta nedoumica je uklonjena i pokazalo se da je ugradnja plina u automobil ne samo sigurna nego i financijski puno povoljnija opcija. Stoga su se mnogi vlasnici vozila odlučili na opciju plina kao pogonsko gorivo. Danas u Bosni i Hercegovini postoje mnoge firme i servisi koji se bave ugradnjom plinskih uređaja u automobile.

LPG plin

Za pogon vozila može se koristiti 2 različite vrste plina. To su najčešće mješavine propan/butan.
Auto plin je trenutno najisplativije pogonsko gorivo za automobile. Uz to je i ekološki čisto za razliku od benzina i dizel goriva. LPG je tečni naftni plin tj. mješavina propan/butan-a i dosta je prisutan na Bosansko-Hercegovačkom tržištu. Pod pritiskom prelazi u tečno fizičko stanje, što lakše omogućuje njegov transport i skladištenje te i samu potrošnju. LPG se dobija utečnjavanjem smjese plinova dobivene izdvajanjem iz rafinerijskih plinova nafte koji su nastali njenom preradom, odnosno plinova dobivenih preradom prirodnih plinovitih goriva u postupku zvanom degazolinaža. Prodaje se na litre. Prema nekim statistikama u svijetu ima više od 13 milijuna vozila koja troše LPG kao pogonsko gorivo koji na godišnjem nivou potroše oko 20 miliona tona ovog goriva.

CNG plin

U auto plin spada i CNG (metan) ali je kod nas slabo prisutan u odnosu na Italiju. CNG kao pogonsko gorivo češće se koristi kao gorivo za autobuse u gradskom prometu. Veoma teško se pretvara i čuva u tečnom obliku. Popularnost CNG plina sporo raste mada tvornice automobila kod novijih vozila ugrađuju sustav za njegovo korištenje. Prodaje se na kilograme. U Italiji je puno više zastupljen, a mreža punionica je jako dobro razgranata. Izgrađene su pedesetih godina u svrhu potpore industriji tako da je Fiat ponudio nekoliko svojih modela vozila koja koriste ovo gorivo.

Razvoj vozila i modernih motora pratio je i razvoj plinskih sistema koje danas dijelimo na
– Podtlačni plinski sistemi za vozila sa karburatorom
– Podtlačni plinski sistemi za monopoint sisteme ubrizgavanja benzina sa nadzorom smjese goriva putem lambda sonde.
– Direktna ubrizgavanja plina za vozila sa multipoint ubrizgavanjem benzina (Euro3, Euro4) i zadnje generacije (Euro5)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *